Bloggvänner

onsdag 25 april 2012

Vars je häftpistol´n???

I dag är det vår, eller i alla fall var det. Nu har det börjat mulna på igen. I alla fall sken solen starkt när jag klev upp...Yippie!


Med kattens hjälp och inspirerande skönsång från den fina lilla järnsparven som satt i häggmispeln, skred jag till aktion och satte upp hyllorna i kallväxthuset. Det är inte någon glassig prefabricerad skräddarsydd variant, utan en bonnig trähistoria byggd i all hast för mååånga år sen, men numera ett permanent provisorium... Det krävs lite muskelkraft att släpa ner bräderna från garagevinden, och sen "svära fast dem" med dålig laddad skruvdragare. Men nu är det gjort;-)
Sedan brukar jag spänna bubbelplast runt hyllkonstruktionen, och göra ett bubbelplasttak över det hela. Ut med fläkten, sen är det klart! Då börjar ju det roliga: bära ut plantorna och försöka återerövra hemmet som det var innan jord och plantbyttor tog över.
Men....
....var är häftpistolen??? 
I stark protest mot att inte kunna göra färdigt i växthuset, bar jag i alla fall ut två krukor dit. En stor timjanplanta och en rosmarin. De lär ju klara natten även om det blir svalt. Och det kändes bra: Växthussäsongen är officiellt invigd;-)


I morgon ska jag så mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa