Bloggvänner

måndag 19 mars 2012

Vårteckenutmaningen 2012 - v 12

Nu börjar vårtecknen bli tydligare, även här i Västerbotten. Men fortfarande handlar det mycket om snö!


Den smältande snön har gjort att vattnet i bäckar och åar börjar stiga

Faktiskt så har snödropparna tittat upp!
Narcisserna mot söderväggen är också på väg upp

Ett vårtecken pollenallergikern gärna är utan: Alen börjar blomma!
Att mata komposten är fortfarande nästan som att gå till gruvan, hej hå! Men denna vinter har den inte frusit ihop, utan det har fungerat fint hela vintern. Maskarna är också pigga och aktiva, tror jag det, under det tjocka isolerande snötäcket.
Än dröjer det ett tag innan man kan hänga ut tvätten. Men torkvindan ger en fingervisning om snödjupet....

Ute på åkern var det 60 cm, i trädgården 40-120 cm. Gissa om det är djupast där man vill ha trädgårdsmöbeln...

Ett annat vårtecken är detta, precis utanför mitt sovrumsfönster. Knäckepilen har fiiina pinnar, tycker skatan....och skrattar!



Och inte for han långt med dem heller!!! Detta gillas inte!!!


Nä se, så länge jag är markägare bestämmer jag vilka hyresgäster jag har! Skatorna får gärna bo nån annan stans!
Maken är ute i vräkningsärenden, och går på den hårda skaren.



Gå in här och se hur långt våren kommit i vårt avlånga land!

2 kommentarer:

  1. men visst är det vår även där långt uppe hos dig! Fina snödroppar och narcisser på G.

    Skator är fina på sitt sätt men håller med - de får bo någon annanstans än i vår trädgård.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trevligt att göra din bekantskap via en härlig blogg.
    Visst är det vår vi anar runt hörnet...=)

    Ha det bra...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa