Bloggvänner

lördag 17 mars 2012


Tack för alla fina och uppiggande kommentarer till mitt förra inlägg, "Vårtecken".

Maskrosor är något som väcker upp känslor inombords. De är ju så fantastiskt vackra, fräscha och...fräcka, invasiva och nästan omöjliga att bli av med!!! Som barn älskar de flesta nog instinktivt maskrosen, och sedan lär vi oss att tycka illa om den; det är ju ett ogräs (huvvaligen!). Men hur som helst är det en snygging som gör, i alla fall mig, glad. 

Angående förra inläggets bild: Gissa om folk tittade konstigt på mig när jag fotade "nåt litet skräp på marken" mitt i dörren på konsumbutiken...

Ulliga, varmt gula, fantastiskt designade!

Som om små starkt lysande solar trängt upp ur gräsmattan. 
Insekterna står (hänger) i kö för att landa.

När solen lyser lite väl starkt blir man bländad. 
Man kan bli bländad av maskrosor också!
Otroligt vackra när de är gula. När de blivit vita och flygande är de mindre charmiga. Jag får väl se dem som en gåva från grannen....


Jag vill också önska Katarina, Madame C, Berit och Landet Krokus varmt välkomna som följare till min blogg! Det är jätteroligt att ni hittat hit! Tänk, bara över en natt har plötsligt antalet följare fördubblats! 
Häftigt!

4 kommentarer:

  1. Härliga maskrosbilder! Vis vårt förra täktes hela gräsmatten på södra sidan av maskrosor på våren..när jag insåg att de inte gick att utrota, lärde jag mig att tycka om dem istället : )
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Fina maskrosbilder! Visst är de vackra bara man slipper ha dem i gräsmattan:))
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Skulle maskrosen vara en raritet i våra rabatter om de var mycke svårodlade och bara dom med riktigt gröna fingrar fick dem att öveleva?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar: Ja! (Det finns visst både rosa o vita modeller, som hör till rariteterna...fast jag har svårt att tänka mig hela gräsmattan full av ROSA maskrosor!)

      Radera

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa