Bloggvänner

fredag 23 mars 2012

Blommande fredag - fotogenisk


Dagens tema i "Blommig Fredag" är "Fotogenisk". Fotogenisk, "gör sig bra på bild", snygging, den som har "det"... Vad som tilltalar kameran, tilltalar ju också ögat direkt (utan kameralinsen emellan). 

Här kommer ett litet urval av vad som tilltalar mitt öga, och faktiskt låtit sig fångas skapligt på bild också. Klicka gärna upp bilderna.

Fler tolkningar finns hos Roses and stuff. Kolla in där;-)


Himmel och hav, och därtill lite grönt.
Smeker ögat en varm sommardag.
Himmel, vatten och grönt, igen. Lite kärvare miljö, men samma blickfång.
Den blå bolltisteln, ett under av perfektion!! 

Jag har alltid älskat vallmo!! Visst får man känslan av frasande siden, skymtande syndiga underkjolar, typ Moulin Rouge, liksom...


Ännu en vallmos böljande röda vågor, omslutande en stjärna.

Min trädgård är full av insektsdragande växter. Fjärilarna är väl de som är direkt fotogeniska. Här en amiral som besöker en röd solhatt 'Ruby Glow'. 
Även påfågelsögat dyker upp ibland varma sensommardagar.  Parkståndsen är en verklig fjärilsmagnet.





10 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina foton. Vallmo- och fjärilsbilderna är jättefina. Ha en riktgt bra vårhelg.

    SvaraRadera
  2. Imponerande bildserie. Det lilla röda i bild 2 är effektfullt. Vallmo ÄR "fotegenique", särskilt på dina bilder. Amiralen är fin, men påfågeln har det där lilla extra.
    Tack!
    Ha en fin vårhelg!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Vilka bilder... fjärilen på ecinasian blir min favorit!
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  4. Åh vilka underbara bilder du visar idag :-) Tack !
    Den där riktigt mörka vallmon var jättesnygg. Ha en riktigt skön vårhelg !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, så vackra!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Riktigt härliga somriga bilder.
    Ha en fin helg.
    Vivian

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder.
    Och fjärilen blir också min favorit.

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder!!
    Ha en alldeles underbar helg!!

    SvaraRadera
  9. Dina vallmobilder väcker ett starkt ha-begär hos mig. De är fantastiska!
    Ha en fin vecka,
    Carina

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder! Himmel och hav är väl alltid fascinerande och vacker - som vyerna kan skifta!

    SvaraRadera

Skriv gärna en rad, då blir jag glad!
Det är alltid kul se om nån läst mina funderingar;-)

Du kan kommentera även om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress. Klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå!
Åsa